Sunday, September 18, 2011

Kahwin Lari!!

Assalammualaikum semua...apa khabar? Sihat? Ada yang memerlukan bantuan umi untuk memberi oksigen? hehehehe...umi tahulah,time cuti panjang inilah mesti ramai yang membuat OPEN HOUSE sepertimana yang umi update sebelum inikan..
Ok lah,berbalik pada gambar yang kome lihat tu,tu gambar kebahagiaan orang berkahwin. Rasa seronok melihat perkahwinan orang,rasa kembali melihat dan teringat perkahwinan sendiri..


Ehmm,sebenarnya,umi bukan nak bincang pasal ini,bukan juga pasal kahwin lari... Tapi berkenaan adakah kamu sanggup bermadu,seperti yang dilakukan oleh isteri2 lain?


Jelas umi,umi tidak SANGGUP melakukannya,kerna apabila bermulanya kisah seperti ini..
umi:abang,abang nak kawen lain tak? (selepas menghabiskan soalan,terus jawab,lupakanlah soklan umi)
ayah:hahahahahaha...


Sebenarnya,apa motif umi secara tiba2 tanya soalan yang tak mungkin keluar dari mulut umi eak? Ada sesiapa yang boleh tolung umi huraikan maksud tersingkap di hati umi ini?

Dan sebenarnya umi terbaca suatu kisah tentang LIMA isteri diceraikan,tapi ia langsung tiada kena mengena dengan soalan yang umi tanyakan pada ayah..huh!!


Kisahnya adalah....

Seorang suami yang mempunyai empat orang isteri,empat isteri itu memang tak boleh berbaik,(kalau umi la kan,memang ko takkan duduk,siaplah ko! Kalu dia dok tempat lain,aku carik ko sampai dapat,tau la nasib ko cane...hahahaha) Suatu hari si suami ni pun pulang ke rumah melihat kesemua isterinya bergaduh..kat tempat kerja runsing,sampai rumah bertambah!! Isteri pertama merungut,si suami kata  ko aku ceraikan!! Isteri kedua berkata,mana boleh terus nak cerai tanpa bertanya ko pun sma aku cerai!!

Isteri ketiga berkata,apa abang ni? Ko pn aku cerai! Isteri keempat,tak pelah bang,saya pun abang ceraikanlah...Terima kasih,jatuhlah talak aku kat ko!

Isteri jiran sebelah pun terdengar," apa korang ni,tak reti nak berdamai ke? "

KALAU KO JADI ISTERI AKU,DENGAN KO KO SEKALI AKU CERAIKAN!!!!


suami jiran: AKU IZINKAN....

Korang,boleh terima tak cerita ini? Umi tak bolehlah,macammana orang yang bermadu tu kan?



P/S
:SESIAPA YANG PERNAH BERMADU ITU,PLEASE COUNSELLOR UMI SIKIT,NAK PAYUNG EMAS TAK? TAK PE LAH,UMI BELI KAT MYDIN PUN BOLEH..(itu kalau ada...hahaha)
   







 

No comments:

Post a Comment