Sunday, September 4, 2011

Dari Jauh Ku Pohon Doa...

Assalammualaikum..apa khabar kamo semua hari ini? Umi tak berapa nak sihat..sebab esok dah mula nak kerja..ada sesiapa rasa malas nak kerja tak? huhuhu..mari angkat tangan sama-sama..huhuhuhu..



Malas sungguh rasa nak kerja,bila dah mula cuti panjangkan? Umi sebenarnya dalam bulan puasa lagi umi dah rasa mata umi belah kiri nak,bergerak-gerak tanpa HENTI. tak tahulah kenapa,dan umi sebenarnya tak rasa nak menyambut hari raya,tapi kegembiraan itu datang bila melihat anak dan suami memakai baju melayu..seronok sahaja memandang anak yang tak banyak kerenah bila memakai baju yang panas..kan?

Ok. Berbalik pada tajuk yang sebenar,bukan ditujukan pada bekas kekasih,bukan juga pada bekas tunang,tapi pada sepupu umi yang eksiden malam tadi,dapat kol dalam kul 3 pagi lebih dari my mom,kata my kezen eksiden,mau tak terkejut,taklah rapat sangat,tapi masa kecik itulah bahan permainan kami..kami main sama dulu..entah dia ingat atau takkan..


Mulanya,macam nak percaya pun susah,sedih pun ada sampai terbawa-bawa oleh mimpi..patutlah masa beraya tahun ini macam tak berapa nak BEST!! Macam ada benda berlaku..takut dibuatnya..awal pagi hari ini,melawat dia,tapi tak dapat naik,sebab kami datang terlau awal iaitu pukul10 pagi..manalah datang waktu melawat..for to make sure,it's HIM inside..tak dapat keputusan,kami balik sambil menunggu ibu,m.teh n mama..sambil itu beli barang dapur..tak puas hati sungguh tak dapat tengok condition my kezen...


Bila dah masak,mama kata dia dah sampai kat HOSPITAL SG BULOH..sebenarnya my kezen eksiden dekat Klang,orang yang langgar dia itu hantar,tapi kira nasib baik dia hantar,sebabnya umi tengok keadaan dia,sengguh menyedihkan sebab pendarahan dalam otak,siapa yang sanggup tengok dia dalam keadaan macam itu? Sakit hati ini,bagaimana keadaannya saat dia dilanggar?? Korang pernah terfikir bila korang berada di tempat dia? Menangis hati ini,menitis airmata melihat keadaan dia yang tidak sedar langsung..Dia cuma terlantar dengan penuh jahitan di kepala. Katanya kakinya juga patah..apabila melihat dia,umi ingin terasa seperti sungguh kuat tabah menghadapi melihat kesengsaraan dia,tapi umi salah..umi tak setabah ibunya..mungkin ibunya dah banyak menitiskan airmata..umi merasainya kerana umi juga mempunyai seorang anak..dia bukan budak biasa suka merempit,tapi dia keluar malam untuk membeli nasi lemak kerana teringin..dia tanya pada ibunya untuk membeli nasi lemak,mana nak cari nasi lemak pada waktu malam? Dengan lantas dia pergi sendiri tanpa memakai HELMET!!! Itu adalah kesilapannya kerana tidak pakai..



Syawal ini membuat umi diselubungi kesedihan..sangat sedih..umi harap dai akan cepat sembuh,kerana dia mempunyai pertalian darah dengan umi,dia saudara umi..Muhammad Hafizuddin,sembuhlah dikau,ibumu tidak tertanggung menahan tangisan yang tidak dapat dititiskan lagi,abahmu setia menanti hingga dirimu sedar untuk bangkit membantunya..Umi tahu,At sungguh kuat..Dari Jauh Ku Pohon Doa..

No comments:

Post a Comment