Monday, April 2, 2012

Betul2 Hilang Upaya

Assalammualaikum..salam sejahtera semuanya,apa yang umi nak bincangkan hari ini ye? Sebenarnya umi ada membuat sebuah novel..ramai yang tahu pasal novel umi ni..

Ada sesiapa yang boleh bantu umi? Mana umi nak menghantar novel ini? Atau ada sesiapa boleh hantarkan? Hehehe...Macam inilah,umi tak mahu sebut tajuk novel umi lagi tapi yang pasti umi akan hantar novel ini suatu hari nanti..siapa nak baca? Sila ramai2 angkat kaki..hehehe..
Adik2 semua,kalau nak tahu umi sebenarnya dah lama tak menulis balik sebab umi dah betul2 hilang upaya..selera makan umi ditarik begitu sahaja,nak tahu kenapa? Hempedu umi dah tak ada lagi..sesal dah tak ada gunanya lagi..apalah yang umi mampu lakukan? Menangis pun,hempedu tidak akan kembali lagi..

Dugaan yang umi terima amatlah pedih..umi jumpa Dr Maslinor yang juga kawan umi di Sg Buloh untuk bertanyakan keadaan umi..nak tahu dia kata apa? "Sayangnya kau muda lagi dah kena tarik selera,kalau macam aku ni tak apalah,sbb aku dah makan garam dari kau.."

Tak apalah,cuma banyakkan bersabar dalam hati ini... "Kau ni dah kira 'orang kurang upaya' dah cuma tak ada kad je..Umi akan cuba untuk bersabar sebaik mungkin...Boleh kuruslah umi macamni..

Kalau korang? Benarkah korang dapat terima kenyataan ini? Sekurang2nya umi dah boleh terima keadaan ini..NO BEEF,NO CHICKEN n NO OIL..terutama sekali lemak haruslah dielakkan..Alhamdulillah,umi bersyukur,umi dah puas apa yang umi dah nikmati selama 22 tahun 7 bulan..terlalu muda bukan untuk lupakan semua makanan itu? Sabarlah,ada hikmahnya kenapa umi kena terima semua ini..

Korang berhati2 dalam permakanan,jaga diri elok2..

Assalammualaikum,umi dah lupakan apa yang orang buat kat umi,umi akan buat apa yang umi rasakan benar....

No comments:

Post a Comment