Saturday, June 4, 2011

Ceritera kesedihan melanda lubuk hatiku...

Assalammualaikum..dan salam sejahtera..ini adalah sebuah kisah dan ceritera kisah kesedihan umi..macam ini,awal pagi,umi bangun untuk bersiap2 g kerja..biasalah kalau dah drive sendiri,memang rasa berat sangat nak drive,but umi akan pastikan sampai sebelum kul7,sebab umi masuk kul7 laaa...huhuhu...
Kul6.45 umi samapai betul2 di depan tempat kerja umi,nak cari parking sampai tingkat5 sebab tempat kerja umi tu bengap,nak buat parking untuk staf dari tingkat3 sampai roof top! Gilerrr...Nak dijadikan ceritera,umi pusing,pusing,pusing,sampai tingkat5,ada satu parking,umi masuklah,mati enjin tepat kul6.50 pg..jalan,jalan g ke lif sambil turun nak g punch card berselisih dengan ketua jururawat yang tak ada CFC! Maksudnya sama dengan orang yang tak ada adab sopan dan tatasusila,tapi sibuk suruh orang amalkan adap sopan,tapi dia! Buta..aku nampak kau keccciiikkkk jeeee.....jelik!
Tengah sedap2 buat kerja dia sedap tengking aku,ttuuutt...nape datang lambat ari ni? Aku: "Bila saya datang lambat???"Bllluuurrr... "Awak jangan ingat saya tak tahu ya!" "Saya punch kul 6.57,lambat ke? Bila saya lambat!!" Aku pun sedap tengking dia balik...rasa nak menangis masa itu jugak,ye lah kalau nak dikatakan nak aku punch dulu baru cari parking? Kang dibuatnya jumpa mataron,tak pasal2 aku dapat ceramah free..."oohhh,punch dulu baru cari parking?" tak kerja gila dibuatnya? Masa itu jugak aku g jumpa pendengar setia aku..menangis sehingga mata bengkak..aduh! sakit hati bebenor dah rasanya..aku tepon laki aku masa tu jugak..laki aku cakap dahlah tak mau nangis,dia tu nak cari point je..benci3...
Ari itu umi balik lambat sebab nak settle jadual ngan dia,dia boleh buat tak tahu je kes yang dia tengking aku,tak pulak tegur n tanya kenapa aku lambat..baru sedar tengok punch card aku xmerah pun...isy..muka dia cukup menambah kebencian aku..huh!
Lagi satu umi dapat dengar cerita dia menari sebiji macam kaki clubbing..ntah2..huh tak baiklah aku nak kutuk dia habis2an..paham2 sendirilah..umur 2 dah meningkat,nak gila kuasa sangat pun tak guna,sok menarilah puas2..
kisah kedua,kuditegur..ini paling teruk menangis,maafkanlah umi..umi sebagai manusia biasa tidak akan meyedari kesalahan umi,umi minta maaf sangat2,umi nak tidur malam tadi sungguh tak lena,kul2 pagi umi masih berjaga,untung dimalam kesedihan umi,hasbi cuma jaga sekali intuk menyusu.terima kasih sayang..umi sayang semuanya,ayah pun,love u sayang..umi harap ayah tidak akan ambil hati,umi takut dengan kisah keluarga yang tak dapat diselamatkan,takut sangat2..umi sayang semua kerana ALLAH..

No comments:

Post a Comment